EVENT ROI: Gedragsverandering
Meer sales, grotere loyaliteit, kennis tot je nemen, meer relaties? Dan ligt jouw doelstelling in lijn met gedragsverandering. Maar hoe bereik je dat?
Meer sales, grotere loyaliteit, kennis tot je nemen, meer relaties? Dan ligt jouw doelstelling in lijn met gedragsverandering. Maar hoe bereik je dat?
De impact en effectiviteit van live communicatie en eventmarketing zijn meestal gericht op gedragsverandering, zowel bij interne doelgroepen als externe doelgroepen van merken en bedrijven. Maar wat is belangrijk? Hoe kan een strategisch gebruikt live event leiden tot ander gedrag onder de deelnemers? Hoe zorgt het event design van een evenement voor dit doel? Welke invloed hebben diversiteit, gelijkheid en inclusie op het succes van bedrijfsgerelateerde evenementen? Hoe gebruiken we big data voor de ROI van marketingevenementen? En wat leren we van de wetenschap?
DUURZAAMHEID
Hoe kunnen merkervaringen op een ecologisch, economisch en sociaal duurzame manier worden vormgegeven?
Tegenwoordig is er vrijwel geen merk of bedrijf dat het onderwerp duurzaamheid niet meeneemt in zijn mission statement. Maar wat betekent dit voor de planning en uitvoering van beurzen en evenementen? Welke certificeringen zijn beschikbaar? Welke instrumenten en concepten zijn zinvol? En hoe kunnen merkervaringen op een ecologisch, economisch en sociaal duurzame manier worden vormgegeven? Deze en andere vragen staan centraal in de Duurzame Wereld bij The Next Event. We vinden de antwoorden in keynotes, expert breakouts en best practice cases van grote merken.
Hoe kunnen merkervaringen op een ecologisch, economisch en sociaal duurzame manier worden vormgegeven?
Tegenwoordig is er vrijwel geen merk of bedrijf dat het onderwerp duurzaamheid niet meeneemt in zijn mission statement. Maar wat betekent dit voor de planning en uitvoering van beurzen en evenementen? Welke certificeringen zijn beschikbaar? Welke instrumenten en concepten zijn zinvol? En hoe kunnen merkervaringen op een ecologisch, economisch en sociaal duurzame manier worden vormgegeven? Deze en andere vragen staan centraal in de Duurzame Wereld bij The Next Event. We vinden de antwoorden in keynotes, expert breakouts en best practice cases van grote merken.
DIGITAL: AI | Metaverse
Welke mogelijkheden bieden tools zoals Chat GPT voor merkervaringen?
Welke mogelijkheden bieden tools zoals Chat GPT voor merkervaringen?
Hoe benutten we echt de kansen die AI biedt voor marketing en zakelijke evenementen? En zal kunstmatige intelligentie eerder de wereld van morgen verrijken of brengt de momenteel zo gehypete kunstmatige intelligentie gevaren met zich mee die we vandaag niet eens kunnen voorzien? Trefwoord: Metaverse. Is er een nieuw internet? En zo ja, welke impact zullen immersieve tools hebben op de economie in de toekomst en vooral op bedrijfsgerelateerde evenementen? Inspirerende keynotes, expertsessies en best practice cases van innovatieve first-movers geven antwoord op deze en andere vragen in de digitale wereld op The Next Event.
Expert sessies
Op zoek naar alle antwoorden, inspiratie en best cases als het gaat om hoe je een evenement organiseert? Dan ben je meer dan welkom bij onze vele sessies waar de checklist van EvenementOrganiseren.nl tot leven komt. Hoe zorg je voor weinig no show? Waar moet ik aan denken bij Vegan catering? Hoe zorg ik voor interactie en impact in mijn inhoudelijke programma? Wat moet ik weten over evenemententechniek? Decoratie? Entertainment? En wat zijn nieuwe aandachtsgebieden op mijn checklist evenement organiseren?
Op zoek naar alle antwoorden, inspiratie en best cases als het gaat om hoe je een evenement organiseert? Dan ben je meer dan welkom bij onze vele sessies waar de checklist van EvenementOrganiseren.nl tot leven komt. Hoe zorg je voor weinig no show? Waar moet ik aan denken bij Vegan catering? Hoe zorg ik voor interactie en impact in mijn inhoudelijke programma? Wat moet ik weten over evenemententechniek? Decoratie? Entertainment? En wat zijn nieuwe aandachtsgebieden op mijn checklist evenement organiseren?
Introductiesessie LIVE Revolution 2.0
'Dames en Heren, welkom bij het einde van de eventbranche! We breken dwars door de grenzen van evenementen heen en stappen in de alles omvattende wereld van LIVE CONTACT! Want werkelijk alles draait straks om beleving, binden, betekenisvol zijn en de meest pure en effectieve vorm van communicatie en marketing. Sjoerd Weikamp neemt je in een half uur mee naar een wereld aan kansen, de wereld van LIVE CONTACT.'
Hoofdredacteur Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl en EvenementOrganiseren.nl neemt je mee in de nieuwe en veel bredere wereld van live communicatie en experience marketing. ‘Hoe zorgen de trends en ontwikkelingen ervoor dat ons ‘vak’ nog krachtiger, relevanter en impactvoller wordt? Om op die vragen antwoord te geven, kijken we eerst samen naar hoe het denken in belevenissen in de jaren voor COVID-19 zowel interne communicatie, teambuilding, relatiemarketing, branding, maar ook PR, activaties en sponsoring naar the next level bracht. Om vervolgens samen te analyseren en te realiseren dat ons vak juist door de pandemie nog veel breder en effectiever is geworden. Customer journey. Customer experience. Ook jouw opdrachtgevers focussen zich hier volledig op. Daarbij spelen live communicatie, experience marketing en events een hoofdrol, zowel fysiek, online, hybride als virtueel. We moeten nu slim zijn, dus kijk voorbij het evenement en zie de ongekende kans van onze kennis en expertise in onze nieuwe wereld, ons nieuwe vak: LIVE CONTACT.
'Dames en Heren, welkom bij het einde van de eventbranche! We breken dwars door de grenzen van evenementen heen en stappen in de alles omvattende wereld van LIVE CONTACT! Want werkelijk alles draait straks om beleving, binden, betekenisvol zijn en de meest pure en effectieve vorm van communicatie en marketing. Sjoerd Weikamp neemt je in een half uur mee naar een wereld aan kansen, de wereld van LIVE CONTACT.'
Hoofdredacteur Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl en EvenementOrganiseren.nl neemt je mee in de nieuwe en veel bredere wereld van live communicatie en experience marketing. ‘Hoe zorgen de trends en ontwikkelingen ervoor dat ons ‘vak’ nog krachtiger, relevanter en impactvoller wordt? Om op die vragen antwoord te geven, kijken we eerst samen naar hoe het denken in belevenissen in de jaren voor COVID-19 zowel interne communicatie, teambuilding, relatiemarketing, branding, maar ook PR, activaties en sponsoring naar the next level bracht. Om vervolgens samen te analyseren en te realiseren dat ons vak juist door de pandemie nog veel breder en effectiever is geworden. Customer journey. Customer experience. Ook jouw opdrachtgevers focussen zich hier volledig op. Daarbij spelen live communicatie, experience marketing en events een hoofdrol, zowel fysiek, online, hybride als virtueel. We moeten nu slim zijn, dus kijk voorbij het evenement en zie de ongekende kans van onze kennis en expertise in onze nieuwe wereld, ons nieuwe vak: LIVE CONTACT.
Keynote 4: checklist-sessies voor online en live events
Stiekem was het allemaal niet nieuw: hybride, digitaal, online, virtueel, app’s, nieuwe tools en eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken, was opeens binnen ons handbereik: tijdens COVID-19 trouwden de digital marketeer en de experience professional met elkaar. Maar als opdrachtgever moet je wel goed weten wat je moet doen. Online events en fysieke events zijn echt werelden van verschil. Daarom komt Lenny Klaassen van Effectivents met twee workshops: de levende checklist: online events én de levende checklist: live events.
Stiekem was het allemaal niet nieuw: hybride, digitaal, online, virtueel, app’s, nieuwe tools en eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken, was opeens binnen ons handbereik: tijdens COVID-19 trouwden de digital marketeer en de experience professional met elkaar. Maar als opdrachtgever moet je wel goed weten wat je moet doen. Online events en fysieke events zijn echt werelden van verschil. Daarom komt Lenny Klaassen van Effectivents met twee workshops: de levende checklist: online events én de levende checklist: live events.
Keynote 4: checklist-sessies voor online en live events
Stiekem was het allemaal niet nieuw: hybride, digitaal, online, virtueel, app’s, nieuwe tools en eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken, was opeens binnen ons handbereik: tijdens COVID-19 trouwden de digital marketeer en de experience professional met elkaar. Maar als opdrachtgever moet je wel goed weten wat je moet doen. Online events en fysieke events zijn echt werelden van verschil. Daarom komt Lenny Klaassen van Effectivents met twee workshops: de levende checklist: online events én de levende checklist: live events.
Stiekem was het allemaal niet nieuw: hybride, digitaal, online, virtueel, app’s, nieuwe tools en eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken, was opeens binnen ons handbereik: tijdens COVID-19 trouwden de digital marketeer en de experience professional met elkaar. Maar als opdrachtgever moet je wel goed weten wat je moet doen. Online events en fysieke events zijn echt werelden van verschil. Daarom komt Lenny Klaassen van Effectivents met twee workshops: de levende checklist: online events én de levende checklist: live events.
Ready for Impact? GO LIVE!
De wereld van live communicatie en experience marketing is veranderd. Door de pandemie stonden events zelfs even helemaal stil. Des te groter is nu de hang naar live, naar ontmoeten op events. Wie goed kijkt naar de wereld van live communicatie en experience marketing ziet de ongekende mogelijkheden, de impact en de vele nieuwe ontwikkelingen. Tijdens The Next Event krijg je een overzicht van de actuele stand van zaken en duiden we de laatste trends in ontwikkelingen. Laat je inspireren door top keynote-speakers en toonaangevende partners die hun kennis met je delen.
|
|
Tijd |
Auditorium |
Break out |
09.30 uur |
Welkom in de lobby |
- |
09.50 uur |
Peter Ros De balans tussen orde en chaos |
- |
10.30 - 11.30 uur |
Event BlackJack De 21 meest gestelde vragen, beantwoord door Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl |
10.30 uur: Jan de Wrede: Alles over annuleren, overmacht, ontbinden 11.00 uur: Max Pinas: Van award-winnend live event naar online succes (Dept Agency) |
11.30-12.00 uur |
NEXT EVENT PLEASE....... Lieke en Richard Lamb nemen je in hun trend battle mee in de trendverwachting voor de eventsector |
- |
12.00 - 12.30 uur |
- |
ExpoSessies: Experts uit de eventbranche delen hun kennis op onderwerp |
12.30 - 13.00 uur |
Lunchtijd |
Lunchtijd |
13.00 - 14.00 uur |
Event Design Collective: Een uur lang gouden lessen van Event Design denken |
13.00 uur Nils Roemen: Online experience: hoe kijkers deelnemers worden 13.30 uur Leonie Brunekreef: Alles over het Succestival (AFAS) |
14.00 - 14.30 uur |
- |
ExpoSessies: Experts uit de eventbranche delen hun kennis op onderwerp |
14.30 uur - 15.15 uur |
Sjoerd Weikamp – EventBranche.nl Geluiden van over de hele wereld: transformatie van events naar live contact |
- |
15.15 - 15.45 uur |
Netwerkborrel |
- |
The Next Event is een kennisfestival uitsluitend toegankelijk voor corporate opdrachtgevers en organisatoren. Die groep varieert van secretaresse tot marketeer en van communicatieprofessional tot eventmanager. Eigenlijk alles en iedereen die binnen een bedrijf, instantie, overheidsinstelling of goed doel te maken heeft met de organisatie van evenementen.
The Next Event is volledig ingericht om antwoord te geven op de vragen van haar bezoekers. Dat kan middels kennis, tips en expertise van professionals, maar zeker ook door het aanbod wat daarbij hoort. Geen ellenlange beursgangen, waar de diversiteit per gang uw zoektocht naar antwoorden bemoeilijkt. U bent niet op zoek naar de speld in de beurshooiberg, maar u wordt vanaf moment 1 aan de hand genomen, op weg naar uw antwoorden. Dit kunt u verwachten:
The Next Event is volledig ingericht om antwoord te geven op de vragen van haar bezoekers. Dat kan middels kennis, tips en expertise van professionals, maar zeker ook door het aanbod wat daarbij hoort. Geen ellenlange beursgangen, waar de diversiteit per gang uw zoektocht naar antwoorden bemoeilijkt. U bent niet op zoek naar de speld in de beurshooiberg, maar u wordt vanaf moment 1 aan de hand genomen, op weg naar uw antwoorden. Dit kunt u verwachten:
Het programma duurt de hele dag, maar het is zo opgezet dat je ook een paar uurtjes kunt komen. Bekijk het programma en registreer je als opdrachtgever of organisator van evenementen gratis voor deze inspirerende dag!
09.00 uur |
Deuren open |
09.45 uur |
Start content programma |
13.00 - 14.00 uur |
Netwerklunch |
14.00 - 17.15 uur |
Vervolg content programma |
17.15 - 19.00 uur |
Netwerkborrel |
Programma
Tijden |
. |
09.00 uur |
Deuren open bezoekers |
09.45 uur |
Start content programma |
13.00 - 14.00 uur |
Netwerklunch |
14.00 - 17.15 uur |
Vervolg content programma |
17.15 - 19.00 uur |
Netwerkborrel |
PODIUM 1 INSPIRATIE – Hoe ziet The Next Event eruit?
Influencers? Hoe zet je hen in voor je merk, bedrijf en rondom jou...
Host: Thomas van Grinsven
Host: Thomas van Grinsven
Eventtrends: ontwikkelingen, voorspellingen en kansen.
Host: Sjoerd Weikamp
Host: Sjoerd Weikamp
PODIUM 2 – PRAKTISCHE INPUT VOOR EVENTS - Workshops
Doelgroep: secretaresses, PA's en opdrachtgevers op zoek naar praktische hulp
Inhoud: workshops eventdesign, decoreren, presenteren, 50 fouten die je nooit meer maakt, events in het buitenland, creatief denken/concepten
Inhoud: workshops eventdesign, decoreren, presenteren, 50 fouten die je nooit meer maakt, events in het buitenland, creatief denken/concepten

Van Stoelen naar Doelen
Host: Juup de Kanter
18-09-2019 09:45 - 10:30
Tijdens deze workshop neemt Juup de Kanter jou mee in de wereld van design thinking in de eventbranche. Zij garandeert dat iedereen gegarandeerd met één nieuw idee weg gaat.
Host: Juup de Kanter
18-09-2019 09:45 - 10:30
Tijdens deze workshop neemt Juup de Kanter jou mee in de wereld van design thinking in de eventbranche. Zij garandeert dat iedereen gegarandeerd met één nieuw idee weg gaat.

Nooit meer een lege zaal.
Host: Hans Groen, GM at Theatercolleges BV and author of 'Volle Zalen'
18-09-2019 11:00 - 11:45
De beste strategie voor een uitverkocht event. Aan de hand van inspirerende cases als de musicals De Marathon en Soldaat van Oranje (al negen jaar uitverkocht), de seminars met Johan Cruijff en president Obama en de innovatieve ideeën van André Rieu deelt Hans Groen de beste learnings.
Host: Hans Groen, GM at Theatercolleges BV and author of 'Volle Zalen'
18-09-2019 11:00 - 11:45
De beste strategie voor een uitverkocht event. Aan de hand van inspirerende cases als de musicals De Marathon en Soldaat van Oranje (al negen jaar uitverkocht), de seminars met Johan Cruijff en president Obama en de innovatieve ideeën van André Rieu deelt Hans Groen de beste learnings.
PODIUM 3 – INSPIRATIE UIT DE PRAKTIJK - Learn from the Best
Doelgroep: opdrachtgevers/bureaus die strategisch met events bezig zijn
Grote merken over klein budget, veel impact, hoe een event een traject wordt en de best cases van over de hele wereld
Grote merken over klein budget, veel impact, hoe een event een traject wordt en de best cases van over de hele wereld

Wat deelnemers jou vertellen over de waarde en effect van je event’
Host: Nico Meyer, CMM, CED
18-09-2019 11:00 - 11:45
Heldere en meetbare doelstellingen voor je event bepalen is al een zeer lastige klus. Aantonen of deze doelstellingen ook gehaald zijn is nog lastiger. Of toch niet? Aan de hand van feedback uit deelnemerevaluaties krijg je inzichten hoe jouw event waarde kan creëren voor je deelnemers.
Host: Nico Meyer, CMM, CED
18-09-2019 11:00 - 11:45
Heldere en meetbare doelstellingen voor je event bepalen is al een zeer lastige klus. Aantonen of deze doelstellingen ook gehaald zijn is nog lastiger. Of toch niet? Aan de hand van feedback uit deelnemerevaluaties krijg je inzichten hoe jouw event waarde kan creëren voor je deelnemers.
PODIUM 4 – HET EVENEMENT DAT NIEMAND WIL MISSEN - Masterclass
Doelgroep: secretaressen, PA's en opdrachtgevers op zoek naar praktische hulp
Een fenomeen in de branche: Het evenement dat niemand wil missen. Laagdrempelige tips, do's en don'ts van Erik Peekel en een aantal experts. Zij nemen u mee langs voor- en natraject en natuurlijk alle tips die u nodig heeft voor een impactvol event.
Sessie 1: Een ijzersterk programma – zo ontwerp je dat! En: 'De uitnodiging waar iedereen op ingaat'
Sessie 2: Deze sessie bestaat uit twee sessies: Werkvormen – hoe activeer je je deelnemers? En: Netwerkborrels – hoe kun je die als organisator faciliteren?
Sessie 3: Natraject – hoe vergroot je na afloop je impact én je bereik?
Een fenomeen in de branche: Het evenement dat niemand wil missen. Laagdrempelige tips, do's en don'ts van Erik Peekel en een aantal experts. Zij nemen u mee langs voor- en natraject en natuurlijk alle tips die u nodig heeft voor een impactvol event.
Sessie 1: Een ijzersterk programma – zo ontwerp je dat! En: 'De uitnodiging waar iedereen op ingaat'
Sessie 2: Deze sessie bestaat uit twee sessies: Werkvormen – hoe activeer je je deelnemers? En: Netwerkborrels – hoe kun je die als organisator faciliteren?
Sessie 3: Natraject – hoe vergroot je na afloop je impact én je bereik?

Het evenement dat je niet wil missen 3 delen.
Host: Erik Peekel
18-09-2019 09:45 - 10:30, 11:00 - 11:45 en 12:15 - 13:00
Een fenomeen in de branche: Het evenement dat niemand wil missen. Laagdrempelige tips, do's en don'ts van Erik Peekel en een aantal experts. Zij nemen u mee langs voor- en natraject en natuurlijk alle tips die u nodig heeft voor een impactvol event.
Host: Erik Peekel
18-09-2019 09:45 - 10:30, 11:00 - 11:45 en 12:15 - 13:00
Een fenomeen in de branche: Het evenement dat niemand wil missen. Laagdrempelige tips, do's en don'ts van Erik Peekel en een aantal experts. Zij nemen u mee langs voor- en natraject en natuurlijk alle tips die u nodig heeft voor een impactvol event.
PODIUM 5 - VIP - Betaalde toegang met topsprekers
Doelgroep: CMO's, bureaudirectie, eventmarketers
Neuromarketing, Augmented Reality, Events als strategisch middel binnen de marcom-mix en het AAA-merk dat experiental marketing tot effectieve kunst heeft verheven.
Neuromarketing, Augmented Reality, Events als strategisch middel binnen de marcom-mix en het AAA-merk dat experiental marketing tot effectieve kunst heeft verheven.

Events als effectief onderdeel van de bedrijfsstrategie
Host: Joost van der Weijden
18-09-2019 09:45 - 10:30
Host: Joost van der Weijden
18-09-2019 09:45 - 10:30

Neuromarketing en events
Host: Martin de Munnik
18-09-2019 12:00 - 13:00
Host: Martin de Munnik
18-09-2019 12:00 - 13:00

Events: startpunt van gedragsverandering
Host: Marga Groot Zwaaftink, CED Event Design Collective The Netherlands
18-09-2019 12:00 - 13:00
Live is de meeste krachtige ‘tool’ in de gereedschapskist van communicatie, om gedrag te veranderen. Dit vraagt om heel gericht ‘schieten’ op datgene dat je event gaat veranderen bij jouw deelnemers.
Host: Marga Groot Zwaaftink, CED Event Design Collective The Netherlands
18-09-2019 12:00 - 13:00
Live is de meeste krachtige ‘tool’ in de gereedschapskist van communicatie, om gedrag te veranderen. Dit vraagt om heel gericht ‘schieten’ op datgene dat je event gaat veranderen bij jouw deelnemers.
Een greep uit de Mini kennissessies
The Next Event, niet voor iedereen toegankelijk...
The Next Event is uitsluitend toegankelijk voor corporate opdrachtgevers en organisatoren. Die groep varieert van secretaresse tot marketeer, communicatieprofessionals tot eventmanager. Eigenlijk alles en iedereen die binnen een bedrijf, instantie, overheidsinstelling of goed doel te maken heeft met de organisatie van evenementen. The Next Event is volledig ingericht om antwoord te geven op de vragen van haar bezoekers. Dat kan middels kennis, tips en expertise van professionals, maar zeker ook door het aanbod wat daarbij hoort. Geen ellenlange beursgangen, waar de diversiteit per gang uw zoektocht naar antwoorden bemoeilijkt. U bent niet op zoek naar de speld in de beurshooiberg, maar u wordt vanaf moment 1 aan de hand genomen, op weg naar uw antwoorden.